Monday, March 18, 2013

Aku pn x paham?!?

Napa ada manusia yg x serik atau "jerak" dalam bhs srwak....bnda dh terjadi berkali2 but still nak ulang bnda yg sama...
Apa perasaan korg ble ssorg yg kne mngena dgn korg (aka adik, abg, sepupu, dlln) wat cm tue??tp xserik?dh di pesan berkali2....lagi2 klau membabitkn maruah keluarga....aku pn xpaham...

Cerita ak hari nie senang jer...utk pengajaran laa kan...jgn laa cepat percaya kt sesape/ byak hutang budi kt org...sbb apa...nanti klau x...kite kne balik kan...btol x korg?
Sbb bnda nie dh pernah berlaku kt aku...sbb tue ak mmg ANTI-habis klau da org wat cm tue...lagi2 family ak sendiri....

Bg org yg kenal ak...(yg btol2 knal laa...)...perangai ak mmg lain skit...
Prinsip ak senang jer dlm hidup ak nie :
1) As long as aku leyh wat bnda tue aku wat, xda nk minta tlg sape2
2) Yang penting aku x susahkan org, dan aku pn x menyusahkan...
3) Aku cepat serik (yeke??)..klau dh skali org wat kt ak...jgn harap nk caye blek org tue...(jahat ker wat camtue erk?)
4) Ak rasa senang ble family ku senang, aku rasa susah ble family ku susah...senang crte...family come first

Bukan apa kan...klau x kerana family...kt mana lagi kte nk bergantung klau x mereka...
Although my parents dh divorce....but still ak try to thinks positive on wat happen...
Pa2 yg berlaku ada hikmah nye...kawan2 aku slalu sebut...

Sbb bnda nie pntg utk kite kengkawan sume...jgn dh kne bru nk nyesal kan...nyesal xsudah xgne jgak...
So syg lah family anda...

Publish!

No comments:

Post a Comment