Sunday, March 17, 2013

Nasib Tak Kenal Masa!

Assalamualaikum suma...salam satu malaysia...
Agak2 ada dlm setahun sy x updated blog saya kan....lama sungguh!hahaha...

Pa2 pn...selamat tahun baru kt pembaca yg still setia baca blog sy nie...walaupn dh lame x updated...
Mesti tertanya kan...mimpi apa laa ak nie updated blog nie...

Bile cerita pasal nasib nie...suma org nasib lain2 kan...so ak nk crte skit laa...
Ceritanya bermula~~~

Pagi2 nie tadi...ak terbangun oleh mak ak menjerit...
pada mulanya hanya mendengar bunyi siren bomba dan polis....
Aku dan adik aku trus terbangun dek di lena keindahan mimpi dgn jeritan mak ak itu...
Walaupn ak bgn subuh td...ak tido blek (truk kan ak nie...haha)

Mak menjerit (lakonan semula) : shahrul, bgn rol....rumah hangus!!!
Aku (lakonan semula jugak!) : (Terus terbangun dan gelabah keluar dr blik!) Napa mak!Mana?!?
Mak : Tue tgok kt luar tue!Asap dh hitam!
Aku : (Aku terlena tgok asap hitam naik atas ke awan~)...

nak tau napa?sbb ak igtkn ape td....rumah jiran sama lorong rumah ak terbakar...
so mak dgn adik ak pn dgn muka yg baru je bangun tido (bayanglaa sendiri)..
pergi terjah g ke tempat kejadian....

Hurm....apa laa nasib keluarga mereka....apa2 pn...ak doakan jer yg terbaik...

Tp dr report yg ak dpt dr mak & adik ak td....xda nyawa terlibat....Alhamdullillah laa kan...

Utk teladan semua pembaca yg setia kat sini :
Kejadian nie berlaku atas sbb seorg anak mereka tengah membaiki moto sambil MEROKOK...
kadang2 bnyak kita tgok yg berbuat demikian kan...so hati2 laa k...

Selamat membaca!

No comments:

Post a Comment